Tuesday, September 15, 2015

සේයා මැකී යාම


දැන් කතාව සේයා ගැනය.සේයා ගොදුරු වන්නට ඇත්තේ කාගේ හෝ  සෙක්ස් ඇරියස් එකකට බව පැහැදිළිය.මේ ඇරියස් සීරියස් මට්ටමට වැඩෙන්නට අරින සිස්ටම් එක නොහෙල්ලා ඒක ඇතුලේ මොන දේ කළ ද එක එක විදිහට පිස නියඟලා කෑමට සමය.

සෙක්ස් කියන දේ එකම කාමරය ඇතුළේ දිනපතා නිදා ගන්නා අඹු සැමියන්ට හෝ සංතෘප්තිය දනවන අවස්ථා අපේ සමාජයේ බොහොමයක් දැකිය හැකිය.අනෙකාගේ සතුට ගැන නොසිතා තමන්ගේ වැඩේ කර ගෙන අනිත් පැත්ත හැරෙන පිරිමි බොහෝ අැති බව නොරහසකි.තවත් විටෙක ගැහැණු සිත් වැඩ කරන්නේ තමන්ගේ කායික ආශාවන් සිය සැමියාගෙන් ඉල්ලූ විට ඔහු වැරදියට තමන් දෙස බලාවිය යන හැඟීමෙන්ය.අවශ්‍යයතා වෙන්නෙ මේවා වූ විට ඒ වෙනුවෙන් කරන අධම ක්‍රියාවන් සිර කූඩුවක රඳවා,එල්ලුම් ගහේ එල්ලා හමාර කිරීමට උත්සාහ දැරීම යනු මිත්‍යාවක්ය.

මෙවැනි අවශ්‍යයතාවයන්ට විවර වූ මාර්කට් එකේ සේයාලා බලහත්කාරයෙන් ඝාතනය වීම යනු එක් සිඳුවීමක්ය.එහෙත් සේයාගේ වයසේම හෝ ඊට ආසන්න වයස්වල දැරිවියෝ ද මේ මාකට් එකේ හරඹ කරන බවට මගේ අත්දැකීම වසර 20 ක් ය.

ස්ථානය ගෝල්ෆේස් පිටිය වේ.මිතුරෙක් සංවිධානය කළ නාට්‍යයක් නිමා වී පැමිණ අපි මදුවිතෙන් සප්පායම් විමු.මිතුරා ඇතැම් විට ඔබ අසා තිබෙන්නට පුළුවන.අද නීති වෘත්තියේ යෙදෙන ඔහු විපුල ප්‍රභාත් හෙට්ටිආරච්චිය.අද විටෙක ඔහු මට බන්ධනාගාරය තුළ දී හමුවන්නේ රැදවියන්ට උපදේශනය සඳහා පැමිණ සිටියදීය.තවත් මිතුරෙක් වූයේ එවකට දෙමටගොඩ දුම්රිය ස්ථානාධිපති වූ සමන් ය.මා ඔහුගේ සම්පූර්ණ නම සිහිකර ගැනීමට උත්සාහ දැරුවද මතකයට නොනඟින්නේය.

මත මදකින් රසට පෙරළමින් ගී පදවලට පැමිණෙමින් තිබිණ.ඔමාර් ඛයියාම්ට අනුව යමින් ළඳුන් උවමනා හැඟීමක් බවට පෙරලෙන බව දත්තෝ හොරගෙල් අහුලමින් එවකට  හොද තරුණ වයසේ සිටි අප වටා කැරකෙමින් ඉඟි-බිඟි දෙමින් සිටියහ.ඒ අතරින් බ්ලවුස් එකකින් සහ රෙද්දකින් සැරසි ගැහැණියක් ඉස්සර විය.මතයි තරුණකමයි සමඟ මේ වැඩේට උත්තර දුන්නේ අනවශ්‍යය බව හඟවමින් නොවිණ.

‘අපෝ ඔයාට වඩා තරුණ කෙනෙක් නැද්ද?

මිතුරෙක් ඉස්සර විය.තරුණ නම් නැහැ.ගොඩක් පොඩියි.ඕනිනම් දෙන්න පුළුවන්.හැබැයි කටේ විතරයි මහත්තයො.ඒකනම් නියමෙටම කරනවා.

ගැහැණිය රස වපුරමින් ඇස් නටවමින් කියාගෙන ගියේය.

කෝ කොහෙද ඉන්නෙ?

පළමුව සංවාදයට සම්බන්ධ වූ අය පෙරට පැන්නේය.

‘මේ ඉන්නේ‘

ඇය අතේ එල්ලී සිටි අවුරුදු පහක් හයක් පමණ වූ දැරිවිය අප දෙසට තල්ලු කළාය.

වෙරි හිදිණ.අපි නිරුත්තර විමු.නිහඩතාවය බිදිමින් දුම්රිය සේවකයා ඉස්සර විය.හයේ හතරේ දේහයකට ආසන්න සමන් ඒ ගැහැණිය වෙත කඩා පැන්න ආකාරයට අප නොනැවත්තුවේනම් අද මා වැලිකඩ උගන්නන නාට්‍යයට ඔහුවද සම්බන්ධ කර ගන්නට තිබිණ.දහයකට ආසන්න වූ අපේ රැල සමන්ගේ ඇඟේ එල්ලුනේ ගලිවර්ගේ ඇඟේ එල්ලෙන ලිලපුට්ටන් ලෙස ය.

ඇය වේගයෙන් අප වෙතින් ඉවතට ඇදිණ.‘යකෝ මේක මාර වැඩක්නෙ.මේකි කී දෙනෙක්ට සැප දීල ඇද්ද?මුන්ටනෙ අමාරුව.‘ ඒ ඈ ඉවතට ඇඳෙන අතරතුර කී කතාවය.

දැන ප්‍රශ්නයක් තව ඉතිරිව ඇත.ඒ ඈ කී  “කීදෙනා“ අතර  සේයාගේ ඝාතකයාට අමතරව තවත් අය සිටිය යුතුය.ඇතැම් විට ඒ එකෙක් දෙන්නෙක් උද්ඝෝෂකයන් අතර ද,වෙන වෙස් මුහුණකින් සිටිය හැකිය.

මා වෙස් මුහුණු කතාව කීවේ තවත් අත්දැකීමක් සමඟය.

වරක් මට ගුණසිංහපුර ලැඟුම්හල් සමඟ ලොකු සම්බන්ධයක් තිබිණ.ඔවුන් ඈෂ් හෝ ගංජ බිදක හෝ රස බලද්දී ඊට සම්බන්ධ නැති අරත්තුලෝලීන් සමඟ මා ද ගල් විදුරුවක් හෙමිහිට හෙමිහිට හිස් කරන්නේය.එවකට මාවතේ සිටින පුර අඟනන්ට මෙම ලැඟුම්හල් දොරටු විවර වන සේම ලැඟුම්හල්වලද එවන් සංචිතයක් තිබිණ.

මා ඔවුන්ගේ සමීප හිතවතෙක් වූ පසු එහි සිටින අඟනුන්ද සමීප විය.ඇතැමෙක් විටෙක මධුවිතෙන් සප්පායම් වී කම්මුල් මත හෝ දෙතොල් මත හාදුවක් තබා යන්නේ ප්‍රසිද්ධියේය.ඒ සමඟම හිතවත්කමට ජීවිතයේ සියල්ල මට කීමද ඔවුන්ට අමුත්තක් නොවිණ.

වරක් එහි පැමිණි අවුරුදු 18 ද නො‘ඉක්ම වූ ‘දීපිකා‘ දවසක් පැවසුවේ ඇයට දිනකට 40 ට වැඩි පිරිසක් සමඟ යහන් ගත වීමට වන බවය.එහෙත් හිතෙන් නොව කයින් කරන ඒ ගණු-දෙණුවේදී ඔවුන් පුරුෂයාගේ ධාතු විනාඩි ගණනක දී පිට කරවා ගන්නා හැටි හෝ,ගණු-දෙණුකරුව අතින් සනස්සවා එළියට දැමීමේ උපක්‍රම ඔවුන් දන්නා නිසා මේ 40 විහාල ගණනක් නොවන්නේය.

දීපිකා අතිශයින් රූමත් නිසා ඒ ඉල්ලුම ලැබෙනවා යැයි සිතූ විට ගණන 40 නම් පාරේ සිටින අයත් ඒ වෙනුවෙන්ම දිනකට රුපියල් 1500 ක පමණ එවකට ශුද්ධ ලාභයක් ලබන මට්ටමේ වූ ත්‍රී රෝද රියදුරන්ද ගත් විට,කොටුව,පිටකොටුව,මරදාන සහ ආමර් වීදීය ආශ්‍රිත ප්‍රදේශවලත් දිනකට ගැහැණුන් ප්‍රමාණය ඉක්මවා එක ගැහැණියකට පස් හය වතාව ලෙස ගත්තද යහන් ගත වෙන පිරිමි දහස් ගණනකි.එහෙත් මේ අය අතරින් සියයට අනූවක් පමණ ගණිකා වෘත්තීය නීතිගත කිරීම ගැන කතා කළ විට පෙළපාලියට එක් වන්නෝය.

ඒ ආකාරයෙන් බලද්දී මේ සමාජය ගැහැණිය සහ පිරිමියා අතර හෝ ලිංගික චර්යාවන් ඇසුරේ විවෘතව අදහස් හුවමාරු කර ගන්නට තරම් දියුණු නොවූ වට-පිටාවක් සහිත සමාජයකි.වැට කඩුලු එමටය.මේ සියල්ල සිදුවන්නේ ඒ වැට කඩුලු වලින් සිරවුණු පුංචි කොදෙව්වකය .මේ සිතුවිලි සිර කුටියෙන් පැන යන කය කොතැන නවතීද?කුමන දෙයක් කරාවිද යන්න සැකය.ඒ නිසා එක රැයකින් සේයා ඝාතකයා නිර්මාණය නොවූවා සේම,සේයා වැනි මල් කැකුළු අකලට පර කොට දමන්නන්ද එක් රැයකින් නැති කර දැමිය   නොහැකිය.

සේයා මකා දැමිය නොහැකිය.නමුත් සේයාවන් මතු නොවන්නට කළ හැකි දේ ඇත්තේය.සේයා ඝාතනය කළ එකෙකුගේ හෝ පිරිසගේ මානසිකත්වය මටනම් ඇය ගැන හඬමින් ඇයගේ නිරුවත් ඡායාරූප පළ කළ අයට බෙහෙවින් සමාන බව ද කිව යුතුය.

Wednesday, September 9, 2015

බයි ටොයි ටියුන් එක


කාලයක සිට පිරිසක් බයියෝය.පිරිසක් ටොයියෝය.මේ බයි කතාවට පන දුන්නෙ හිටපු ජනපති පාර්ලිමේන්තුවේදී අය - වැය ඉදිරිපත් කර ඇසූ ‘කොහොමද බයියන්ගේ වැඩ කතාව‘ නිසාය.මේ කතාවෙන් ගම්‍ය වන්නට වූයේ මහින්දට බයි කතාවෙන් රිදෙන බවය.මහින්ද කියන ඕනෑම දෙයක් වැළදගන්නා පිරිස ඉන් අනතුරුව ස්ව කැමැත්තෙන් බයියෝ වූ අතර සෙස්සෝ (විශේෂයෙන් යූඇන්පී) ටොයියෝ වූහ.

මේ දෙපිරිසෙන් පැත්තකට මා ද මේ වෙන විටත් දමා ගෙන තිබෙන බව මම දනිමි.නමුත් කිසිවෙකුට මා එම වචනය යොදා නැත.සාමාන්‍ය ජනතාව බයියන් හෝ ටොයියන් නොවන අතර ඔවුන් සියල්ලම බයියන් කර ටොයියන් ලෙස වැජඹෙන්නේ මේ බෙදීම ඇති කරන පිරිසය.දැන් මේ කතාව පැහැදිළි කරමින් ටොයියන් එක පිළක් වී ඇත.මේ පිළ තුඝ සිටින ඇතැමුන් සම්බන්ධයෙන් ඉන් පිටත සිටින අපි නැවතත් බය - ටොයි වාදය මවා ගනිමින් ගැටුම් ඇති කරමින් සිටිමු.හිත පාර ගනිමින් සිටිමු.

මේ දේශපාලන සංස්කෘතිය හිරිකිත වන්නේ මේ බෙදීම් නිසාය.තමන්ට කැමති පක්ෂයක් හෝ පුද්ගලයෙක් වෙනුවෙන් පෙනී සිටින්නට ඇති අයිතිය තවෙකෙක්ට රුස්සන්නේ නැත.මේ නොරිස්සීමට ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය වෙනුවෙන් පෙනී සිටින බව කියන්නට යාමෙන් තත්ත්වය තවත් භයානක වන්නේය.තවත් අයකුගේ දේශපාලනය ඉවසන්නට බැරි වීමම ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදි නොවන්නේය.මේ බයි - ටොයි බේදය ඇති වීමේ සංස්කෘතික අවුල නිර්මාණය වීමේ තැනය.

දැන් මේ බේද භින්න වූ මතවාදීව හැප්පුණු අය හිත පිරිසිදු කර ගැනීමට පත් වී ඇති ඇමති මණ්ඩලයට බනින්නට පටන් ගෙන ඇත.එහිදි මතු කරන ප්‍රධාන තර්කයද පත් වූ එකා බයියෙක්ද ටොයියෙක්ද යන්න විමසා බැලිමය.මොකෙක් වුව ද උන් ඔක්කොම සිටින්නේ ඇමති මණ්ඩලයේ එකටය යන්න මෙහිදී අපි අමතක කරන්නෙමු.ඒ දැන කරන වරදක් විය හැකිය.නැතිනම් හිතන්නට අමාරු නිසා නොසිතා කරන අවලාද නැඟීමක් ද විය හැකිය.

මුල සිටම වගේ මේ බයි ටොයි චැනල් ටියුන් වන්නේ වැරදියටය.ඒවා පුද්ගල කේන්ද්‍රීයව කරන විවේචන බරපතලය.ඒ විවේචනයට ලක්වන අය සම්බන්ධයෙන් පෙනී සිටින අයට ඔහුව ආරක්ෂා කිරීමට අවශ්‍යය සාධක ලෙස මතු කරන්නේ ප්‍රතිවිරුද්ධ පිලේ සිටින ඊට වඩා නරක අයෙක්ය.නැතිනම් විවේචනයට පිළිතුරු එන්නට ගන්නේ තිත්ත භාෂාවෙන්ය.කවුරුත් වරද වැරදි හැටියට දකින්නේ නැත.ඒ වරදට ප්‍රති පිළේ වරදක් කපා සමාන කරන්නට යාමේදි වරක් විමල් වීරවංශට එකින් එක බෙදූ විට බිංදුව වූ ආකාරයේ උත්තර මැවෙන්නේය.ඇත්තටම එවැනි ක්‍රියාවල සමාජයට ලැබෙන ප්‍රතිපලයනම් බිංදුවමය.

මොන ඇමති ආවත් ඒ ඇමති රටට වැඩ කළ යුතුය.වැඩ නොකරන්නේනම් ඒ සදහ අවශ්‍යය ආකාරයට සිවිල් සමාජය සමග අවශ්‍යය ජනතා මැදිහත්වීමට පෙළ ගැසිය යුතුය.ඒ වෙනුවෙන් උන් එක පිළක් වූ ආකාරයට සාමාන්‍ය ජනතාව වන අප ද එක පිළක් විය යුතුය.බැනගත්තු,කියාගත්තු දේ වල හැටියට එක පිළක සිට එක අරමුණක් වෙනුවෙන් කතා කරන්නට පුංචි ලැජ්ජාවක් ඇති විය හැකිය.එසේත් නැතිනම් ඒ ඒ පිල් වෙනුවෙන් වෙහෙසීම නිසා ලැබුණු පඬුරු පාක්කුඩම් නිසා දිවවල් අඟුළු වැටී තිබෙන්නට ද පුළුවන.නමුත් මේ අඟුළු මහා ප්‍රශ්නයක් නොවන්නේය.ඇමතිවරු එක පිළක සිටින අයුරෙන් අපිටද එක පිළකට ඒමට හැකිය.

දැන් පුද්ගලයා සහ ඇමතිකම කොටස් දෙකකට බෙදා ගත යුතුය.ඔහු ඇමතිවරයා ලෙස කරන දේ කවරේද යන්න මිස පුද්ගලයා ලෙස කළ දේ සිතීම පසෙකට දැමිය යුතුය.ඇමති වගකීම දරන හැටි විමසා බැලීමට කාලයක් අවශ්‍යය වන්නේය.පාසල් අවධියේද දඟයන් හොඳ කිරීමට ශිෂ්‍ය නායක පදක්කම් පපුවේ ගසන අයුරු අප දැක ඇත.මහා අපරාධකාරයන් වැරදි තේරුම්ගෙන ජීවිතය හැඩගසාගෙන හොදින් ජීවත් වෙන්නට අවශ්‍යය වටපිටාව සකසා ගන්නට වෙර දරන අයුරු මා බන්ධනාගාරය තුළ දී දැක ඇත.

ඇමතිවරුන් ලෙස පත් වූ අය එවැනි පුනරුත්තාපනයක් ලබනු ඇතැයි මා විශ්වාස නොකරමි.නමුත් සෑහෙන දුරක් ඔවුන්ට හොද අතට වෙනස් වීමේ හැකියාව නැතැයි මම නොකියමි.ඒ නිසා බයි-ටොයි ටියුන් කිරීම අත හැර ඇමතිවරුන් රට සහ අපි වෙනුවෙන් ටියුන් කරවා ගැනිමට අපි එක පිළක සිට මීටරය කර කැවීමට උත්සාහ ගත යුතුව ඇත.අවශ්‍යය චැනල් එක හොදට ටියුන් නොවුණ ද බර බර ගෑවිල්ලේ හෝ ඇසිය හැකිනම් කවදාවත් අපි ටියුන් කරන වුන් අපිට උන්ගේ චැනල් එක අපේ ලෙස අසන්නට දීම හෝ වෙනස් කර ගැනීමට හැකිවනු ඇත.

තව දුරටත් අපි පිල් ලෙස නොව එක පිලක් ලෙස වැඩ කිරීමේ හැකියාව අත්හදා බලන්නේනම් අමාත්‍ය මණ්ඩලය එක පිලක් ලෙස එක අරමුණකට ගෙන ඒමට එය සාධනීය ක්‍රියාවලියක් වනු ඇති බව මගේ විශ්වාසය ය.

(පත් වූ ඇමති මණ්ඩලය නිවැරදිම හෝ නිවැරදි එකක් ලෙස අර්ථ ගැන්වීම උත්සාහය නොවන්නේය.අපි නිවැරදි අස්ථානයක සිට සමාජය නිවැරදි අවශ්‍යයතාවයන් වෙනුවෙන් සංවිධානය කළ හැකිද යන්න අත්හදා බැලීම වටිනා බව සිතන බැවින් මේ සටහන තැබුවෙමි.) 

Thursday, September 3, 2015

පිං පාට පවු

elephantබොහෝ පාප අප අත් විදින්නේ පිං පාට තවර ගෙන ය .ඒ නිසා ඒවා පිං හෙවත් පුණ්‍ය කර්ම ගණයට වැටෙයි. කැලණියෙන්,රත්නපුර සමන් දේවාලයෙන්, මහනුවර දළදා මාළිගාවෙන් නොනැවතී, ගමේ පන්සලක් පන්සලක් පාසා කඨිනයට ද පෙරහර කරන බෞද්ධ අන්ධ ශ්‍රද්ධාව ද මෙවැනි පිං තැවරූ පාපයකි.
තිරිසන් සතකු පිට උත්තරිතර ධාතූන් වැඩමමවීම ගෞරවයක් ලෙස සිතීම පසුගාමී හීනමාන සිතුවිලි ධාරාවක ප්‍රතිපලයක්ම විය යුතු ය. ධර්මය අවබෝධ කර ගැනීම මිනිසකු වූ පමණින් කළ නොහැකි ඒ සඳහා වූ විශාල බුද්ධියක් ද පැවතිය යුතු වේ.
ඉහත වන්නේ එහි රළු කියවීම ය. බුද්ධාලම්භන ප්‍රීතියෙන් ඔද වැඩුණු ඇතැම් බෞද්ධයන් ශ්‍රද්ධාව පෙරදැරි කර ගෙන දුවන කල ඔවුන්ට නොපෙනෙන්නේ එම ශ්‍රද්ධාවට යටන් දිවෙන මහා ඛේදණියත්වය ම ය.
දෙවන කියමන බෞද්ධ යැයි ලේබල් නොකළ මනුස්සකමට අදාළ සංවේදීතාව අවදි කරන ඡායාරූප පෙළකින් ගෙන හැර පාන්නට අපි තීරණය කළෙමු.
ඔබ පෙරහරේ කරඬුව වඩම්මන හස්ති රාජයාගේ තේජස, ඇඳුම පැළදුම මෙන්ම එසේ ගමන් කරන අලි ඇතුන්ගේ රංගන, ශ්‍රද්ධාව සහ බාහිර ආයිත්තම්වල ඔපය කතා කිරීමෙන් ඔබ්බට මේ ගැන නොසිතන්නට ඇත. මේ පිං කාර අලි ඇත්තු ඔබේ පිං සිත අවදි කරවන්නට මේ මොහොත එන තෙක් විඳින වද බන්ධන මේ සමඟ වන ඡායාරූපයන්හි සටහන් වී ඇත.
ඔබ බොහෝ භක්තියෙන් පිං පතා සාදු කාර දෙන්නේ,මේ සතුන්ගේ වේදනාව මතින් සසර කෙළවර අමා මහ නිවන් සුව ලබා ගන්නට ය. පිංකාර, වේදනාවකින් තොර සුගතියම අත්පත් කර ගණු පිණිස ය.
කෙනකුගේ වේදනාවෙන් සංතෘප්තිය සෙවීම සැබෑ බෞද්ධකමට අදාළ යයි ඔබ සිතන්නේ නම්, ඔබ විශ්වාස කරන බෞද්ධ හැදියාව, සාර ධර්ම ඒ දර්ශනය තුළ තිබේනම් ඔබට මරණින් මතු අමා මහ නිවනේ දොර විවර කර ගැනීමේ සොදුරු මොහොත ඉක්මනින් උදාවෙනු සැක නැත.
එසේ නොවන්නේනම්;
කෙනකුගේ අතිශය වේදනාකාරි අත්දැකීමකින් මහත් වූ සුව ඇති නිර්වාණය පතා ආශ්වාදයක ගිලුණු බව දැනීමෙන් ඔබේ සිත සුවපත් නොවනු නිසැක ය. පෙරහරේ අලියා ඔබේ බෞද්ධ චින්තනයේ යථාර්ථය රැක ගැනීම පිණිස ඒ ගමන් මඟින් ඉවත් කළ යුතු නොවේද? මේ වේදනාකාරි ඉවසීම සමඟ ඔවුන් වෙතින් වින්දනයක් අපේක්ෂා කිරීම බෞද්ධකම ද?
අලුතින් සිතමු!අහිංසකයකු ගේ වේදනාවේ එල්ලි නිර්වාණයට යාම ගමරාළ අලි නැට්ටේ එල්ලි ගොස් පෙන් වූ දිව්‍ය ලෝකයේ සුඛ විහරණ තරම්ම හාස්‍යයට සහ උපහාසයට කරුණක් ම නොවන්නේ ද?.
නිශ්මං
nismansinghe@gmail.com
ඡායාරූප – සේව් ද එළිෆන්ට්
10626596_457030281149759_1271249720991055202_n
10985442_457030667816387_5349553274938499544_n
11013636_457030631149724_6314051076657208888_n 
11218875_457030637816390_4229736042462058931_n 
11220909_457030594483061_3812102598300590902_n

11895950_457030314483089_5248141605694392121_n

11913230_457030317816422_2999299635771956275_n

11937935_457030271149760_5534309954239278932_n

11947483_457030277816426_6257431390246512624_n

11949447_457030627816391_7410314083311644224_n

11951397_457030607816393_5834979005360044233_n

11953208_457030507816403_8001109660064064804_n

11953208_457030507816403_8001109660064064804_n

http://thecolombopost.net/?p=190430

විපක්ෂයේ සම්බන්ධතා සම්බන්ධ කිරීමේ වගකීම පැවරුණු සම්බන්ධන්



රාජවරෝදියම් සම්බන්දන් අටවන පාර්ලිමේන්තුවේ විපක්ෂ නායකවරයා ය.1933 පෙබරවාරි 5 දා උපත ලැබූ සම්බන්ධන් උතුරේ දේශපාලන ප්‍රවාහය තුළ ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී ලකුණ හැටියට හැදින්විය හැකිය.

ආයුධ සන්නද්ධ අරගලයක නියැලෙමින් ඒලටීටීඊ සටන්කාමීන් සිය අයිතීන් පිළිබදව කතා කරද්දි වරෙක ඒ වෙඩි උණ්ඩවල සාහසිකත්වය හමුවේ සැඟවෙමින්ද,යුද්ධයෙන් මෙපිට ඔවුන්ගේ සැබෑ ගැටළු වල හඩ වෙමින්ද 1977 සිට මේ රටේ පාර්ලිමේන්තු දේශපාලනය තුළ රැඳුණු සම්බන්ධන මහතා වත්මන් පාර්ලිමේන්තුවේ සිටින ජ්‍යෙෂ්ඨතම දේශපාලනඥයෙකි. 

ලංකාවේ සංවර්ධන ව්‍යාපාර අතර අදත් ඉහළින් ඇගයෙන ගල් ඔය ව්‍යාපාරයේ අධිකාරිවරයෙක් වූ ඒ.රාජවරෝදම් සම්බන්ධන මහතාගේ පියා ය.ඔහුගේ ඥාතීන් වන එස්.සිවපාලන සහ එන්.ආර්.රාජවරෝදම් ද පාර්ලිමේන්තුව නියෝජනය කළ මහජන නියෝජිතයෝය.

දකුණ සමඟ ඔහුගේ සම්බන්ධතාවයන් ගො නැඟෙන්නේ ශිෂ්‍ය අවධියේමය.ශාන්ත ප්‍රැට්ට්‍රික් විද්‍යාලය - යාපනය,ශාන්ත ජෝෂප් විද්‍යාලය - ත්‍රීකුණාමලය මෙන්ම ඔහු අධ්‍යාපනය ලැබූ විද්‍යස්ථාන අතරට කුරුණෑගල ශාන්ත ආනා විද්‍යලයේත් මොරටුව ශාන්ත සෙබස්තියන් විද්‍යාලයත් එක් වන්නේය.

සංජීවන් සහ සෙන්තුරන් යන පුතුන් දෙදෙනාට ද,ක්‍රිෂාන්තිනී දියණියටද ආදරණිය පියෙකු ලෙස වගකීමෙන් බැදෙන සම්බන්ධන් මහතාගේ ආදරණිය ප්‍රියංමිබිකාව වන්නේ ලීලාවතීදේවී ය.

සම්බන්ධන් මහතා වෘත්තියෙන් නීතිඥයෙක් වන අතර ඔහු ද්‍රවිඩ එක්සත් විමුක්ති පෙරමුණ සමග සම්බන්ධ වන්නේ 1956 දී ය.එවකට 22 වන වියේ පසු වූ සම්බන්ධන මහතා පළමුවරට 1977 දි ත්‍රිකුණාමලය අසුන ජය ගනිමින් පාර්ලිමේන්තුවට පත් වෙන විට 44 හැවිරිදි වියේ පසු විය.1977 න් පසු පැවති 1989 මහ මැතිවරණය හැර සෑම මැතිවරණයකදීම ඔහුට ජනතාවගේ කැමැත්ත ඉහළින්ම හිමි විය.89 දී පමණක් ඔහුට මන්ත්‍රීවරයෙක් ලෙස තේරී පත්වීමට නොහැකි විය.

උතුරුකරයේ පීඩනයට සිමිත දේශපාලන අරගලයක නියැලි සම්බන්ධන් වර්ථමාන පාර්ලිමේන්තු ව්‍යහුය තුළ ප්‍රධාන දේශපාලන පක්ෂ දෙකම එකඟතාවයකින් ආණ්ඩුව ලෙස ජාතික ආණ්ඩු සංකල්පයට අවනතව කටයුතු කරන තත්ත්වයක් තුළ විපක්ෂ නායක ධූරයට වඩාත් සුදුස්සා විය.දේශපාලනික අර්ථයකින් සිඳු නොවුණු ඔහුගේ ප්‍රතික්ෂේප කිරීමේ ක්‍රියාවිලියට උරදුන් ගේ හදවත අභ්‍යන්තරයේ මතුවෙමින් ආවේ බොහෝ විට ජාතිවාදි කුහකත්වය විය.එසේත් නොවේනම් ස්බන්ධන් ජාතිවාදි ස්ථාවරයක පිහිටා කටයුතු කරයි යන සැකයය.

මේ ආකාරයෙන් බලන විට සම්බන්ධන් ඉදිරියේ සිය දේශපාලන පෞරෂ්‍යය සම්බන්ධයෙන් ඔප්පු කර පෙන්වීමට කරුණු දෙකක් ඇත.ජාතික දේශපාලනයෙන් උතුර වෙන් කර නොගෙන සමස්ත දේශය වෙනුවෙන් දේශපාලනික අර්ථයකින් පෙනි සිටීමට සහක්‍රියා කිරීමට ඇති පරිනත බව ඔහු පෙන්වා දිය යුතුය.ජාතියකට ප්‍රෙද්ශයකට සීමා නොවී දේශයටම බලපාන පරිදි ඔහුට හිමි වූ නායකත්වයේ වගකීම ප්‍රෙද්ශියත්වයට සිමා නොකරන මැදිහත්වීමක නියැලිය යුතුය.

සම්බන්ධන් උතුරට අයිති දේශපාලනඥයෙක් ලෙස සිතන බහුතර ජනතා මතය වෙනස් කිරීමටනම් සම්බන්ධන් උතුර ගැන පමණක් නොසිතන දේශපාලනඥයෙකු විය යුතුය.එබැවින් ඉදිරියේ දී  විපක්ෂනායක ධූරයේ වැඩිම අභියෝගය ඇත්තේ සම්බන්ධන්ටය.රට ඉදිරියේ උතුරටත් දකුණටත් බලපාන යහපාලනය ගෙන ඒමේ පොරොන්දුව රජය සතුය.ඒ පොරොන්දුව ඒ ආකාරයෙන්ම ක්‍රියාත්මක කරවීම විපක්ෂය සතුය.සම්බන්ධන්ට පැවරුණේ ඒ ක්‍රියාවලියට නායකත්වය දීමේ වගකීමය.

රටේ සමස්ත දේශපාලන ව්‍යහුයමය වශයෙන් වෙනසකට ලක් කිරීමට ජනවාරි 8 ව දා ඇති වූ වෙනස්කම ස්ථාපිත කිරීම සඳහා කොන්දේසි විරහිතව උතුරේ ජනතා මතය දිනා දීමට කටයුතු කළ සම්බන්ධන් මහතා ඒ පත් වූ ආණ්ඩුවෙන් වරදාන කිසිවක් නොපැතීය.හුදු විපක්ෂ මන්ත්‍රි ධූරය පමණක් දරමින් කටයුතු කිරීමට තරම් ඔහු ප්‍රතිපත්තිගරුක විය.

ලෝකයට ජාතියක් ලෙස නොව රටක් ලෙස සිතීමට හැකි දේශපාලන දැක්මකින් මේ රටේ ව්‍යවස්ථාදායක සභාව පොහොසත් බවට ලෝකය පේන චිත්‍රයේ කැපි පෙණෙනම රේඛාව සම්බන්ධන්ය.ඒ රේඛාවට ලැබි ඇති වර්ණය වියැලෙන්නට,මැකෙන්නට නොදී රැක ගනිමින් මේ රටේ දේශපාලන ඉතිහාසය වෙනස් කරන යහපාලනයක් මත ආණ්ඩුව රඳවා තබන්නට සම්බන්ධන්ට සහ ඔහුගේ නායකත්වයට ශක්තිය ලැබේවා යන්න ‘ද කළම්ඹු පෝස්ට් පැතුමය.