Saturday, April 26, 2014

අපේ එකාගේ සමීකරණය

මම යොදා ගනිමින් ටෙලි නාට්‍යයක රග පාන්න අවස්ථාවක් ගත් අයෙක් අද නළුවෙක් පමණක් නොවන දේශපාලනික වශයෙන්ද රගපාමින් සිටියි.සිවිල් සමාජයද අන්දමින් සිය ජනප්‍රියතාවය යොදා ගෙන මිනිසුන් අන්දන ලෝක සූරයෙක් වෙන්නට මාන බලමින් ද සිටියි.දේශපාලකයා මෙන්ම කලාවේ ඔහුගේ යම් හැකියාවද ඒ පිළිබද සමාජයේ ඇති දැණුම තුළින් බඩ වියත රැක ගැනීම සහ සුඛ විහරණය පිණිස භාවිතා කළාට ප්‍රශ්නයක් නැත.ඒ ස්වභාවය වෙනස් කළ නොහැකි බැවිනි.නමුත් මම මේ ක්‍රියාදාමයේ මුල් පුරුක වී එය පැල කිරීමේ කාර්යයට දායක වූ බැවින් මට සිතුණේ මූ අපේ එකෙක් කියාය.ඒ නිසාම බුකියේ මේ කරන ඇන්දීම නවත්වන ලෙසත් එය බොරුවක් ලෙසත් සදහන් කළ අතර එසැනින් ඔහු එය මකා දමා නැවත නැවතත් ලෝක පූජිත පුද්ගලයාගේ භූමිකාව රගපාන්නට වූ තැන මම ඔහුට මැසේජ් කර ඒ බව දැණුම් දුන්නෙමි.
පිළිතුර ලෙස ආ දෙයින් කිය වෙන්නේ මම උගේ එකෙක් යැයි සිතා සිටි බවය.ඔය ලෝක සූර විෂය අරඹයා මේ රටේ හොදටම හම්බ කරන් කෑ වෛද්‍යවරයාට එම තනතුර සහ බොරුව අත හැර යන්නට වන තෙක්ම ප්‍රහාර එල්ල කිරීමට මුල් වූ මාධ්‍යවේදියා මමය.ඔහු සමග කළ ඩීල් එක අලුතින් එම තනතුරට පත් පුද්ගලයා සමග කරන්නට ගිය විට ඔහු කරන්නේ මේ අපේ එකාට මගේ නම්බරය දීමය.ඒ එය නිවැරදිව කරන්නේ කෙසේද යන්න පිළිබදව උපදෙස් ලබා ගැනීමටය.ඒ අනුව ඒ සදහා මා අමතන අපේ එකා නැවත හමුවන තුරු සමුදුන්නද යළි කතා කළේ නැත.නමුත් මීට පෙර මම පෙර කී වෛද්‍යවරයාටද හම්බකර ගන්නට මාර්ගය සකසමින් සිය වෘත්තීය නළු ජීවිතයටත් තමාගෙ සමාජ ඉලක්ක වෙතත් යාමට අවශ්‍යය ජනප්‍රියතාවය දිනා ගැනීමට මෙ‍ාහු කළ ප්‍රෝඩාවන් ලෝක වාර්තා ලෙස ප්‍රසිද්ධ කරමින් සිටින්නේය.අපේ මාධ්‍යය ද මරු ගවේෂනයක නියැලෙන බැවින් ඒ ලෝක වාර්තා ගැන නිල සදහන් පත්‍ර කිසිවක් නොවිමසා ඔහු කියන දේ ම ලියන්නේය.මෙය දකින එදා වේල කන්නට නැති අයද කොහෙන් හරි ඉඩමක් හෝ විකුණාගෙන අවදානම් වැඩ කර වාර්තා තැබීමට උත්සාහ ගන්නේය.නැවතිය යුත්තේ මොහු හම්බකරන් කන්නට කරන ප්‍රෝඩාව නොව එයින් අගතියට පත් වන ජන කොටසය.අවවාදය දුන්නේ එබැවින්ය.
අවවාදයට පිළිතුර ලෙස එන කාරණා වලට අනුව ඔහු පවසා සිටින හැටියට ඔහු ඉවසා සිටින්නේ මම ඔහුගේ නැතිනම් අපේ එකෙක් කියාය.
පළමු දර්ශන තලයේදී අමු බයිට් එකක් බවට පත් වෙමින් සිටි ඔහුව අසීමාන්තික බයිට් කිරීමෙන් රැක ගත්තේ මමත් මංජුල වෙඩිවර්ධනත්ය.ඒ නිසාම ඔහු මගේ නම විකුණා සිය පළමු ටෙලි නිර්මාණ රංගනයට එන්නේ අපේ මිත්‍ර නළුවෙක්ට කතා කර අවස්ථාව සකසා ගනිමින්ය.
මේ පුද්ගලයා අද සිටින තැන අනුව ඔහු වෙනුවෙන් හිරේ යාමටත් පිරිසක් සිටින්නේය.ඒ මා මරා දමාය.මට හිරිකිත මොහු සිය මුග්ධ කමට සහ තක්කඩි කමට මම ඔහුගෙන් පාර අසා ගෙන පැමිණි අයෙක් ලෙස හදුන්වා දීම ගැන නොව මම ඔහු අපේ එකෙක් ලෙස සිතීම ගැනය.මම හිරගෙදර නාට්‍යය නිර්මාණය කරමින් හිරකරුවන් නැවත හිරේ ඒමට පෙළඹෙන මානසිකත්වයෙන් ගලවා ගැනීමට සහ ඔවුන්ගේ හිත කලාව සදහා පොළඹවා ගැනීමට කටයුතු කරමින් සිටින්නේය.එහෙත් මේ කලාකරුවා කියා ගන්නා අය තමන්ට ආදරය කරන පිරිස අපරාධකරුවන් කර හිරගෙදරට දක්කන්නට පිඹුරුපත් සකසමින් සිටින්නේය.අපේ වෙනස එයය.
ඒ වෙනස තුළ ඔහු හරිය.මුල අමතක කර පාපිෂ්ඨයෙක් ලෙස හැසිරෙන සියල්ල රුපියල් ශත වලින් මනින සහ දේශපාලන තානාන්තර සදහා ඒවා යොදා ගනිමින් බලය භාවිතා කර එයද ආර්ථික ප්‍රතිලාභ ලැබෙන මාවතක් කර ගැනීමට වෙහෙසන ඔහු ට අනුව කිසිම හිරිකිතයක් නැතුව ඔහු පළමු වරට කලාවට ඈදා ගන්නා ෂෙල්ටන් පයාගලයන් ද අපේ එකෙක් කියා හදුන්වන්නට පුළුවන.ඔහු ජීවත්ව සිටියානම් මේ ක්‍රියාකළාප වලට විරුද්ධ වන විට මම තව දුරටත් ඉවසන්නේ අපේ එකෙක් කියල වහාම ‍ඕක නවත්තපන් කියා අණ කරන්නට ද පුළුවන.
එහෙත් මට මම ගැන හිරිකිතය.මමත් මේ දේවල් ලියා මේ මාවතෙන් ඉවතට ඇද දමන්නට උත්සාහ කළ මේ පුද්ගලයා අපේ එකෙක් කියා මා ද සිතුවේය.එහෙත් එක දෙයක් කිව යුතුය.පරණ විදිහටම කියනවනම් මල්ලි! මිනිස්සු හිරේ යවන්න හදන්නෙ කලාකාරයො නෙමෙයි.මිනිස්සු වෙනුවෙන් කලාකාරයො හිරේ යන අවස්ථාවන් නම් තියෙනවා.ඒ නිසා උඹ ඔය රගපාන්නෙ අපරාධකාරයගේ චරිත ඔහු එවූ විදුලි පණිවිඩය මා සතුව තවමත් ඇත.එහි ලියූ දේ මතකද?
අයියේ!
මම .... අයියා හමු වී අයියා කීවා කියා රගපාන්න අවස්ථාවක් ගත්තා.ඒ .... මහත්තයාගේ ටෙලි නාට්‍යයක පොඩි චරිතයක්..... අයියාට කියා එම චරිතය තව ටිකක් ලොකු කරල දෙනවද 

ඒ විදුලි පුවත තුළ උඹේ මානසිකත්වය හොදටම පේනවා මල්ලි .ඒත් දැන් ඒක එවල ගොඩක් කල් නේද?ඒ කාලෙට සාපේක්ෂව උඹේ ඔළුව හැදිල නෑනේ බං.අඩු ගණනෙ අපේ එකෙක් කියන සමීකරණය විසදා ගණින්.ලේ නෑ කමක් හෝ වෙනත් සෘජු බැදීමක් නැති අපිට අපේ වෙන්න පුළුවන් අදහස් සහ ක්‍රියාවන් වලින් ගැලපෙනවනම් විතරයි.ඒ නොවන තැනකදි උඹට අපේ කියල දැනෙන විදිහ වැරදියි.ඒක වැරදි සමීකරණයක්.සමීකරණයෙන් මාව අයින් කර ගනිං.මම සමාජයට අවුලක්නම් සමාජය වෙනුවෙන් යුතුකම් කරන කලාකාරයෙක් විදිහට මාව අයින් කරල උඹ හිරේ පලයන්.ඒත් මාව මරල උඹ වෙනුවෙන් හිරේ යවන්න මිනිස්සු නිර්මාණය කරන එක කලාවෙ වැඩක් නෙමෙයි.අන්තිම පහත් පාදඩ මදාවි පාතාලයෙක්ගෙ වැඩක්.

No comments:

Post a Comment